Pismo šezdesetogodišnjaku



Hej, ti. Da, baš ti. Oslovljavam te tako, bez persiranja jer si ti starija, mudrija i bolja verzija mene. Ili nisi? Ko si ti? Jesi li uspeo da se izboriš za svoje mesto? Ili nikada nisi izašao na put koji si tražio?
Šta si postigao u životu? I jesi li srećan? Koliko imaš poslovnih uspeha? Koliko ličnih?

Danas imaš 60 godina, duplo više od mene koji pišem ovo pismo. Imaš i više znanja i iskustva od mene. Ako si uspeo da pronadjes svoju sreću, kaži mi da li bi primio duplo mladjeg sebe da radi odgovoran posao? Ili bi me i ti zanemario? U ovim danima, ja sam zvanično stručnjak u marketingu, dokazan samo naučnim radom i sertifikatima, nedovoljno iskusan za bilo koga. A ko si ti? Jesi li uspeo da nadješ način da prevazidješ samog sebe, druge ljude, ovu državu i njene političare? Da li si ostao ovde ili si otišao daleko? Ima li u tvom vremenu povratka u prošlost, da mladjem sebi lupiš šamar i nateraš ga da bude uporniji, da više uči, da bolje proceni ljude, da neke ljude bolje veže za sebe a neke, pak, distancira? Koliko si stvarno pametan čovek? Ideje koje imam ja sada, da li su i u tvom vremenu dobre, da li su kreativne, jesu li iskorišćene?

Danas sam ja neko ko nema karijeru, ako zanemarimo karijeru blagajnika, sa završenim fakultetom i postdiplomskim studijama, dobrim prosekom i dugom u banci. Šta sam naučio do sada? Fakultet mi neće značiti ništa ukoliko nemam kvalitete koji se ne uče. Ili se uče? Kaži mi ti? Da li ćeš pronaći način da mi kažeš pre nego što zaboraviš ko si i šta si bio, i gde si bio? Ja danas imam dve diplome, imam tri sertifikata i četiri godine iskustva. Koliko si ti napredovao u odnosu na mene? Da li ti je i dalje viralni marketing zanimljiv, da li se i dalje baviš kreativnim idejama i noću smišljaš cele kampanje za nepostojeće brendove? Da li neki od njih sada postoji? Da li si ti brend? Koliko je sada AdWords zanimljiv i postoji li mobilno oglašavanje?

Ja danas nosim iPhone? Da li ti imaš nešto drugo? Neki iEye? Ugradjen komunikacioni uredjaj koji ti pomaže da budeš u kontaktu sa ljudima koje voliš, sa kojima radiš i da dosegneš do novih znanja. Je li internet drugačije mesto?

Ja ti dajem jedno obećanje, daću sve od sebe da ne budeš razočaran u mene dok budeš čitao. Dajem ti obećanje da ću sve uraditi da budeš ponosan na svoju mladju verziju, da budeš ponosan na mene. Ja verujem da si ti već mnogo postigao, da će iza tebe ostati trag, i da ću ti ja pomoći u tome. Ja želim da budem ti, uspešan čovek koji je znao da pronadje sebi priliku, ugrabi je i stvori neke stvari vredne pomena, počev od posla, pa sve do porodice.

Jednog dana želim da budem doktor nauka, i nadam se da si ti doktor nauka. Želim da se diplome i akademska priznanja računaju. Da li su se tvoje računale?
Ako ja grešim u potrazi, upropastiću i tebe. I možda ovo pismo neće značiti ništa. A možda ću biti čovek koji čita pismo od duplo mladjeg sebe i misliti da bez tog mladog čoveka ništa ne bi bilo moguće ni ostvarivo. Moj cilj sada je uspeh, tvoj cilj je, nadam se, prenošenje znanja nekim mladim ljudima koji, poput mene, traže posao i sreću.

Нема коментара:

Постави коментар

Man vs Machine - iz ugla marketara

Povremeno vodim razgovore o mašinama i potpunoj automatizaciji marketing procesa sa prijateljima koji su, po prirodi posla, više or...